Sukeltamista historiallisilla välineillä lauantaina 19.9.2020 Turussa

Kaikki sukeltamisen historiasta kiinnostuneet ovat tervetulleita lauantaina 19.9. järjestettävään historiallisten välineiden kokeiluun Turun uimahallissa sekä sen jälkeen järjestettävään kokoelmien ihailuun ja luentoihin.

Sukelluskokeiluun osallistuminen ei edellytä laitesukelluskorttia.

Lauantaina 19.9.2020

• 9.00 – 12.00 Sukeltamista Turun uimahallissa. Kokeiltavana alta avoin puukypärä mallia ”Ekholm”, kokokasvonaamareita, kaksiletkuinen Mistral -annostin, sekä aikanaan maailman pienin hengityslaite Alice. Voit ottaa mukaan myös omia varusteitasi. Sukelluspuvuksi riittää uima-asu, mutta toki sukelluspuvunkin voi halutessaan ottaa mukaan.
  • 12.00 – 13.30 Lounas.
  • 13.30 – 15.30 Tutustuminen yhdistyksemme kokoelmiin.
  • 16.00 – 18.00 Kaksi sukellushistoriaa käsittelevää luentoa. Yksi käsittelee ammattisukeltamista ennen ajanlaskun alkua, ja toista aihetta ollaan vielä valitsemassa.

Tapahtuma on maksuton, mutta syömisensä ja juomisensa jokainen maksaa tietenkin itse. Mukaan voi tuoda myös omia sukelluslaitteita, jotka voidaan jo katsoa vanhoiksi ja ”historiallisiksi”. Jos et aivan yhdeksäksi kerkeä, niin voit tulla vaikka kymmeneltä tai yhdeltätoista, kunhan ilmoitat aikataulustasi etukäteen.

Paikka

Turun uimahalli, Rehtorinpellonkatu 4, Turku. Muut paikat kerrotaan tarkemmin ilmoittautuneille.

Ilmoitathan kiinnostuksestasi

Meidän olisi hyvä tietää osallistujamäärä, jotta käytännön asiat (kuten luentotila) voidaan valita väkimäärän mukaan sopivaksi. Laita siis viestiä alla olevalla lomakkeella tai sähköpostilla osoitteeseen jouko.moisala@dnainternet.net

Tule mukaan!

Jatkot sunnuntaina

Sukelluksellista ohjelmaa riittää innokkaille vielä seuraavaksikin päiväksi. Sunnuntai 20.9. on Turun Päivä ja silloin sukeltajat puhdistavat Aurajokea kahdessa paikassa, Kirkkosillan alapuolella Pinellan kohdalla ja Aurasillan pielessä ja molemmin puolin. Tämä siis nykyaikaisin laitten. Tervetuloa sinnekin katsomaan tai vaikka auttamaan!