Museot

Sukellushistoriasta kiinnostunut vierailee matkoillaan kiinnostuksensa kohteen museoissa sekä alan näyttelyissä. Ohessa tuloksia muutamista vierailuista sekä luettelo maailmalla olevista sukellus­historiallisista museoista. Mikäli vierailet uudessa kohteessa, ota yhteyttä ja liitetään vierailusi tulokset sivuille.

Alkuun on todettava, että Portsmouthissa Englannissa, GB, on sekä sukelluksellisesti että merellisesti eräs hienoimmista vierailujen kohteista. Saarivaltio on tarvinnut niin kauppa- kuin sotalaivojakin ja se näkyy museaalisessa tarjonnassa. Vedenalainen toiminta on myös läsnä museoissa.

Hyviä sukellushistoriallisia kohteita on niin Pietarissa, Tallinnassa, Gdanskissa, Varsovassa kuin Tukholmassakin. Kaikkihan löytyvät tietysti museoiden omilta sivuilta, mutta vierailija ehkä kiinnittää huomioita muuhun kuin museo itse sivuja laadittaessa. Monissa merellisissä museoissa on hyvin usein ainakin yksi sukeltamiseen liittyvä kohde. Joissakin useampia.

Vierailemiamme museoita

Puola: Gdanskin merimuseo, Gdynian merimuseo, Varsovan sukellusmuseo.

Ruotsi, Tukholma: Dyktankhuset, Vasa-museo.

Viro, Tallinna: Viron merimuseo.

LISTA MAAILMAN SUKELLUSMUSEOISTA

KERRO LISTALTA PUUTTUVASTA MUSEOSTA TAI PÄIVITÄ TIETOJA